tisdag 14 december 2010

Stjärna från Herrnhut


I början av januari var jag i Berlin. Det var en magisk upplevelse tycker jag trots att min man var rysligt sjuk hela resan. Han höll sig en del på hotellrummet med barnen så det var ju inte bara till nackdel såklart... Hursomhelst, i hela Berlin hängde de här speciella stjärnorna, Herrnhuter Sterne kallas de. De hängde utanför butiker och mellan hus. Så fint att ha stjärnan på utsidan tycker jag och lovade mig själv att kolla upp det till nästa jul. Det glömde jag givetvis bort sedan men kanske har vi en stjärna från Herrnhut nästa jul!

6 kommentarer:

  1. Tomteskumsfudgen var mycket goda och omtyckta! Vilken mysig blogg du har!

    SvaraRadera
  2. Berlin ska väl vara en riktigt härlig inrednings stad??
    Milla

    SvaraRadera
  3. Jättefin stjärna! Vi var i Berlin i decemberpyntet för två år sedan, så himla mysigt. Och jag måste säga att Schnitzeln högst upp på KDW är den godaste jag någonsin ätit. Läste att det är ert skällsord :) Jag har sett en liknande stjärna på Granit nu fast den är inte röd utan bara vit. Och jag vet inte om man kan ha den utomhus. Men den kanske kan vara ett alternativ tills du får tag i en Herrnhut. Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Verkligen snyggt och en kul idé att ha stjärnor även ute. Hoppas att du får tag på en till nästa år.

    SvaraRadera
  5. Fin! I år har man sett dessa stjärnor även i Sverige, jag har inte sett dem förut. Fast att hänga dem utomhus har Sverige inte börjat med ännu! Vackert.

    Tack för kommentaren, 40 kr för en pall, jag säger bara hutlöst ;-)

    SvaraRadera
  6. Hej
    Vi var i Berlin nu i december och köpte just en Hernnhutsterne som nu hänger i vårt uterum. Vi såg den för två år sedan i Berlin och återvände för att bl a köpa en sådan stjärna. Fanns i byggsats på en av julmarknaderna. Vi är så glada över vår stjärna.

    SvaraRadera