söndag 12 december 2010

Julvimplar


Hade en liten pysselstund igår medan barnen blev nattade (innan vi drog igång finkulturell underhållning i form av AFV...) Älskar ju vimplar i alla former men har aldrig gjort mina egna. Det blev en pappersvariant, jag skar ut romber av de här papprena som jag sedan spraylimmade ihop med ett snöre emellan. Verkligen enkelt och snabbt, två slingor blev det. Resterna kommer jag att använda till ett litet pysselprojekt med barnen. Har de bara fina papper blir ju slutresultatet automatiskt snyggt : )
Ha en skön tredje advent!

8 kommentarer:

  1. Vimplar ser alltid så trevligt ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Snyggt det blev! Jag hade oxå tänkt göra julvimplar, men får se vart orken tar även =).

    SvaraRadera
  3. Urfint! Ser ut som ett pyssel som till och med jag skulle kunna försöka mig på. :-)

    SvaraRadera
  4. jättefina! å ni har också såna där sakrala fönster hemma. gillar't!

    SvaraRadera
  5. What a beautiful garland!
    HAve a nice evening,
    Yvonne

    SvaraRadera
  6. Så fint =) med urtjusiga papper!
    och så fint paket du gjort nedan till den lyckliga vinnaren!

    SvaraRadera