torsdag 16 december 2010

Funkishus

Förra året köpte vi ett färdigt pepparkakshus typ. det var sönder redan från början och jag gjorde en ful lagning av socker. Nu när vi har eget hus fick vi slå på stort och göra ett oedigt östgötskt funkishus. Enligt manualen (av Mia Öhrn) skulle man kunna foga samman det med choklad. Det var lättare sagt än gjort blev bränt socker när barnen lagt sig. När vi dekorerade sa min man typ 10 ggr (kanske 20?) nu räcker det kanske. Jag kunde liksom inte få nog av kristyr! Jag gjorde tre satser egen och klämde ut en gammal tub från förra året. More is more tycker jag när det gäller pepparkakshus i alla fall.

12 kommentarer:

  1. Definitivt more is more! Underbart fint hus! Nonstop, så klart :) fiffigt med polkastång som pelare till balkongen och kanonfin snö på taket och balkongkanten.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint hus, där vill jag bo!

    SvaraRadera
  3. Åh, visst är det huset som man fick mönster till i Hus&Hem?! Jag tittade på det och tänkte länge att jag skulle göra det. Men tog tiden slut och jag köpte en färdig byggsats i alla fall.
    Ditt blev jättetjusigt!!

    SvaraRadera
  4. Åhh det är ju superfint! Visst är det så att more is more ;-)

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Det ser jättegott ut också :)

    SvaraRadera
  6. jag försökte också med chokla, sluta med att vi krossa hela huset, i glad ilska för det gick inte alls.

    SvaraRadera
  7. My God så snyggt! Vilka konstnärer ni är.

    SvaraRadera
  8. Nämen! Hihi vi har gjort likadana pepparkakshus! Men ni lyckades hitta en tjock polkagris, det gick vi helt bet på ;)
    http://frauzika.wordpress.com/2010/12/11/fardigt-inkl-inflyttning/

    SvaraRadera