tisdag 2 mars 2010

Virkat

Häromdagen hade jag en jobbig jobbdag i Malmö och jag svängde in på Stof och stil för lite tröstshopping. Jag kom ut med en kasse med 10 nystan och en virknål, jag som inte virkat sedan mellanstadiet. Men jag får för mig att det ska vara som terapi. Bilden ovan kommer från Leva och Bo och den fina filten är väl möjligen stickad...
Virkade bokstäver vet jag inte om jag vågar mig på men den här var ju så söt! Jag hittade den på mysiga bloggen Huset utanför stan.

Inspirerad av denna filt som jag hittade på Gotlandsliv köpte jag svarta och vita garner. Något åt det här hållet borde inte vara omöjligt att få till inbillar jag mig : ) Än så länge ligger dock alla nystan orörda...

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga virkade/stickade inspirationsbilder du visar. Det gäller bara att ta sig tid och sätta sig ner så kommer det snart tillbaka ;-) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. ser fram emot att få se dina kreationer!! själv har jag en svärmor som är en hejare på att virka...

    SvaraRadera
  3. Härligt, jag har precis virkat en korg och håller nu på med en matta av lakansväv.Bokstäver var en kul idé...måste handla mer garn. Visste inte att det skulle vara så roligt att virka när man väl lärt sig. Nu kan jag nästan inte lägga ifrån mig virkningen! Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Ånej! Lalalalala *klappar på öronen/ögonen* Jag som redan har påbörjat (och iofs kommit en bra bit..) tre plädar, FÅR verkligen inte påbörja ännu en!
    De var verkligen jättefina, hoppas att du visar resultatet sedan!

    SvaraRadera