tisdag 30 mars 2010

Rosenbergh CPH

Tack snälla för alla kommentarer och gratulationer till vårt hus! Jag återkommer om ett par veckor med lite bilder hoppas jag. Idag har vi väldigt härligt väder här i Göteborg så jag kickar igång dagens inlägg med en härlig solgul kudde från danska Rosenberg CPH.
Jag är alltid på jakt efter nya sängkläder och de här tycker jag ser så härliga ut till färg och form. Jag har haft en bebistäcke i samma fina mönster som heter Ming.


Svartvitt går ju hem hos oss och förmodligen hos rätt många andra...

Det är något visst med att få äta från bord som är dukat med duk. Vaxduk funkar men allra helst riktig tygduk. Med en ettåring och en treåring i huset kan det kännas som man borde lägga denna fäbless för tygdukar åt sidan men jag kämpar på eftersom jag njuter av att få äta frukost vid ett dukat bord. Med öppen planlösning som vi har så dämpar det ju även ljudet, så ur det perspektivet är det en bra kombination med småbarn och duk!




Jag beställde denna duk från en dansk nätbutik för ett par år sedan och det går inte att tröttna på detta mönster! Dessutom är den tillverkad i något supertyg som inte kräver strykning utan den ser helt ok ut ändå.

2 kommentarer:

  1. fina dukar. påminde mig om att det är det jag behöver shoppa idag...tänkte väl att det var något ;)
    och GRATTIS till huset! Va ballt!
    och du...ha inte ångest för priset nu...det fanns ju många intresserade. det betyder att det kommer att vara lättsålt. nåndag. så brukar jag tänka. då känns det bättre.

    SvaraRadera
  2. Vart hittade du de där Ming-bäddseten någonstans? de var jättefina! Vi skulle också behöva lite nya påslakan...

    SvaraRadera