måndag 15 mars 2010

Japanska tallrikar

Vi har köpt en ny servis, det blev lite otippat en från Designtorget. Jag har sedan länge spetsat in mig på Ostindia men min man föreslog denna och den är ju faktiskt minst lika snygg : ) Den kommer från den japanska köksserien Tajimi. Vi fick ett uppläggningsfat i bröllopspresent för 5 år sedan och har gillat det skarpt så nu slog vi till på tallrikar. Jag känner att det är tid att spendera nu för snart har vi kanske inte råd.... Vi kikade på hus i helgen och vi har kanske hittat Huset! Vi är grymt förväntansfulla och tänker inte på mycket annat för tillfället. Vi väntar spänt till början på nästa vecka då den riktiga visningen är. Vi hade förmånen att få en privat visning av den nuvarande ägaren. Jag återkommer i husfrågan framöver, var så säkra ; )

11 kommentarer:

  1. Å de är jättefina de där tallrikarna! Tror att det är i princip samma (fast billigare) som jag fingrat på i kinesiska butikeren Pearl River på Broadway i NYC alla 3 gångerna jag varit där. Utan att köpa tyvärr...

    Spännande med husplanerna, ser fram emot kommande rapportering :)

    SvaraRadera
  2. Spännande med huset. Och jag tycker också att de där tallrikarna var jättefina!

    SvaraRadera
  3. Åh hus vad härligt. Ser fram emot mer inlägg om det.

    SvaraRadera
  4. Tallrikarna är ju jättesnygga.

    Ser också fram emot husrapportering. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande det är med husköp...
    all lycka till er!!!

    SvaraRadera
  6. De där tallrikarna skulle jag också vilja ha! (Nu står min inre treåring och stampar.) Och husletande - himmel och helvete. ;-) Vill gärna höra hur det går sen. Jag och maken är fullkomligt luttrade vid det här laget. Vi hittar, vi älskar, vi förlorar budgivningen.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vill ni sälja erat japan-porslin? Eller vet du var man kan köpa det? Det finns inte på Designtorget längre?
    mvh
    Bonnie

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Jag har äntligen fått tag i dessa vackra tallrikar efter år av letande.
    Hälsningar
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Vart hittade du dem? Nu skulle jag behöva komplettera : )

      Radera
    2. Hej,
      Jag har fått en kontakt i Japan och jag fick dem inom fem dagar. Vill du ha hans mailadress?
      Lena

      Radera
    3. Det vill jag gärna, tack!

      Radera