onsdag 13 januari 2010

Turkos

Min favoritfärg är och har varit turkos under det senaste året, kanske längre. Nu har flera inredningsbloggare pekat ut turkos som 2010 års hetaste färg. Jag känner mig så före min tid! I kvällens avsnitt av Room Service tyckte jag att de gjorde turkosa väggar i en så mild och fin variant och det blev fint till de cremevita fönstren. Hoppas jag någon gång framöver vågar mig på lite färg i vårt svartvita/beige-bruna hem. Men Jalmars rum går iofs i turkos o lime, alltid något.

Tavelväggen med gamla ramar tycker jag också blev lyckad. Färgkoden till väggen lär vara S4020B30G. På denna bild ser den ljusblå ut, den övre bilden ger nog en något mer rättvis bild.
Bilder från Kanal 5

2 kommentarer:

  1. Mm jag gillade förvandlingen i Room sevice ;-) Tavelväggen var min favvo med ;-) Skall genast hålla utkik efter gamla tavelramar på loppis...

    SvaraRadera
  2. Här är en till som bänkade sig framför tv:n igår. Roligt med lite förändring i programmet.
    Turkos som årets färg säger du. Det känns helt ok för min del, den är ganska lätt att kombinera med andra färger.
    Ha det underbart!
    Jenny

    SvaraRadera