söndag 31 januari 2010

Om att älska sitt hem

Jag håller på att läsa en bok som jag kan rekommendera alla inredningsintresserade. Elsk dit hjem av Ranvita la Cour. En smula för mycket åt filosofiskt Feng Shui håll möjligen enligt mig men innehåller många praktiska tips och inbjuder till många funderingar och förbättringar av hemmet.

En av tankarna jag tagit till mig är författarens tips och idéer om entréer. Hos oss finns det mycket kvar att göra och det känns som pulsen höjs när man kommer hem. Så här välordnat och välstädat kommer det naturligtvis aldrig bli men en nog går hallen att förbättra hemma hos de flesta.

Nej det är inte min blogghörna på bilden... Men i ett ögonblick av inspiration pimpade jag min arbetshörna igårkväll. Bilder kanske dyker upp så småningom.
Bilder: Rishi Saeter

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg.
    Fin-fin blogg du har her, hit kommer jeg gjerne igjen! :)

    SvaraRadera
  2. Hei snuppeliten
    Så koselig at du la igjen søte ord i min blogg, for da fant jeg dette "paradiset"
    Klart jeg vil dele farge-koder med deg..
    Jeg har 2 forskjellige, som jeg har brukt på bla: barnesengen, rammen, hesten og stolen:)
    S 0530-B90G & S 0520-B50G

    Ønske deg fortsatt en superduper kveld:)

    SvaraRadera