torsdag 21 januari 2010

Rapport från en kaffedrickare

För att vara kaffedrickare har jag en onaturlig fäbless för tjusiga te-förpackningar. Kaffe köper jag ju i hur fula paket som helst men man blir ju onekligen glad av alla de fina te-burkar som finns.
Pukka har jag inte testat men tycker att kartongerna pryder sin plats och lyser upp! De finns bland annat på Hildur. Jag kan tycka att man har så mycket vardag i livet att det kan vara värt att piffa upp den lite. För mig funkar snygga förpackningar.

La durée är nog mest kända för sina kakor men de har även te i burk med lite gammaldags lyxkänsla.


I detta sammanhang måste ju förstås Kusmi nämnas. Kan få den mest inbitna kaffedrickare att köpa en tvåhundrakronors burk verkar det som...

Det finns många anledningar att åka till London, jag ska återkomma till det framöver. Jag skulle ta mig en tur till Fortum and Mason iallafall. Jag har gått där och kikat förr men aldrig köpt något. Det var liksom under den tiden i livet då jag fortfarande spenderade mina slantar på kläder och nöjen. Those days are gone kan man väl konstatera och nu handlar det mesta om hemmet, eller för all del ren överlevnad, Ica Maxi-notan är en tung post i månadens utgifter. Men men, vid sällsynta tillfällen köper jag fortfarande kläder till mig själv : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar