söndag 25 september 2011

Favorit



En av mina absoluta favoritmöbler på Ikea är Alex. Jag gillar de flesta utföranden och har också ett antal av dem här hemma. Och i fredags var det dags för den nya men nio lådor.

Min man monterade nästan alltsammans när han var ensam med båda barnen medan jag handlade mat en timme. Beats me hur han bar sig åt. Jag brukar dra mig lite för att köpa Ikea-möbler med lådor för att det är så rackarns segt att montera dem. Och jag gör liksom alltid något fel eller så är det felborrat eller jag vet inte vad. Men mr handyman/ingenjör'n löste alltså detta på nolltid.

Men sedan gick min plan för Alex i stöpet. Jag hade det på känn. Men tänk så läckert det hade varit att byta ut två fula och illapassande men mycket praktiska byråer mot en liten smal Alex och så en liten klädstång på det! Men nähäpp, Alex får husera i källaren ser det ut som men det kan bli bra det med. Återstår att se om jag kan inspireras att ha ordning o reda :)

5 kommentarer:

  1. Jag gillar också den, har funderat på om jag kan ha den någonstans här hemma. :-)

    SvaraRadera
  2. Maja på 64 kvadrat26 september 2011 kl. 17:39

    Riktigt snygg!

    SvaraRadera
  3. Håller med om att Alex är riktigt snygg. Oxå en favorit hos mig, finns dock inte i mitt hem...än.

    SvaraRadera
  4. Åh gillar också Alex. Har tre stycken som jag tagit bort hjulen på och satt ihop till en lång bänk. Sen har jag en till vid min arbetsplats.
    I ♥ Alex ; )

    SvaraRadera
  5. Jag har missat Alex, men när du lyfter fram honom i ljuset, nja jo han e nog inte så tokig :)

    SvaraRadera