tisdag 14 september 2010

Loppisfynd

Den här sommaren utökades mitt loppisintresse kan man säga. Eftersom vi flyttade inte mindre än två gånger var det liksom inte så aktuellt att köpa på oss mer saker. Men jag deltog som säljare vid flera tillfällen och fick faktiskt ihop en slant. Däremot så har jag massor av grejer kvar i källaren att avyttra men det får bli en annan gång. Den runda asken ovan är ett av sommarens bästa fynd.
Jag hakar liksom upp mig på vissa saker och bara måste ha mer och mer. Jag letar alltid efter växasängar och nu har vi fler sängar än barn... Som tur är kan jag motivera intresset med att nu har vi gästrum och där passar det väl utmärkt med en barnsäng?! Fick också tips från min svägerska att man kan ju göra en barnsoffa om man kan tänka sig att göra ingrepp på någon av sängarna. Tål att funderas på.

Vi var en sväng i Norrland i somras och det var definitivt lägre priser (men man fick i vanlig ordning leta djupt efter fynden) Jag gillar färgerna på den här söta kastrullen och jag funderar på att plantera något i den.
Den här pallen hade mitt namn skrivet på sig!! Det är ytterligare en av de prylar jag har hakat upp mig på, närmast blivit besatt av. Man kan väl inte rimligen få för många pallar?!

14 kommentarer:

  1. Ha ha, jag känner igen det där med att haka upp sig på vissa saker. Samma här :-) Fina fynd du gjorde i somras.

    SvaraRadera
  2. Många charmanta fynd! Själv har jag inte så många sängar, men däremot stolar så att jag skulle kunna ställa till med Nobelmiddag....

    SvaraRadera
  3. Vilket fint keramik stilleben du har, härligt med färg. Själv har jag "snöat" in på bruna och vita keramik föremål, Öppen Hand shopping. Fyndade en liten nätt Emma i söndags i Krokek misann...Kram Svägerskan

    SvaraRadera
  4. Ha, ha... jag är precis likadan! JAg hakar upp mig på saker som är svåra att släppa ibland ;-) Keramikasken på översta bilden var superfin!

    SvaraRadera
  5. Underbar säng och underbar pall!! Jag var också på loppis i norr i sommar. Tyvärr utan speciella fynd :(

    SvaraRadera
  6. Loppis er saa goy! Mange fin funn - spesielt sengen.

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med loppis! Hann bara med en runda i sommar tyvärr ska skärpa mig till nästa sommar.

    SvaraRadera
  8. Känner så väl igen mig. Underbar keramik på översta bilden.

    SvaraRadera
  9. Ja, loppisbesatthet känner jag igen. Men mest smårpylar blir det för mej. Sängen är helt underbar! Själv är jag ute efter två gamla barnsängar, men några fina har jag inte hittat ännu.

    SvaraRadera
  10. Tack för din kommentar hos mig :)

    Vilka fina loppisfynd du gjort! Ja, man kan verkligen bli besatt av loppis... det är ju så kul!

    Ha en härlig dag!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  11. Fina fynd. Tokigt det där att man inte kan få nog av vissa saker. Jag kikar alltid efter fina pallar-stolar-lampor & porslin. Fast vi redan har. Mer man så man middag en dag och så kommer alla stolar till användning och porslinet med och jag känner mig nöjd! :-)

    SvaraRadera
  12. Hihi, pallar kan man ju inte få för många av. Jättefina loppis-köp du gjort! Visst är det skoj att sälja på loppis, jag gjorde mig av med massor av saker på samma sätt. Då kan man ju med gott samvete fylla på igen :) Kul att du hittade till min blogg. Jag brukar hälsa på här lite då o då!

    SvaraRadera
  13. Ja, visst är det kul med sommar och loppis. Har också några prylar som jag har hakat upp mig på.
    Letar, letar och letar!
    Nej, nej pallar kan man absolut inte få för mycket av...hihi! ;)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  14. Loppisar är härliga! Mina favoriter har jag köpt på blocket eller myrornas alt. små utförsäljningsbutiker!

    SvaraRadera