torsdag 2 september 2010

Inspiration på danska

Just nu bläddrar jag lite andäktigt i boken ovan, skriven av Lykke Foged och med finfina bilder av Morten Holtum. Jag köper relativt ofta inredningsböcker på nätet (här hittar du liv & lys) och då vet man ju inte riktigt vad man får. So far so good skulle jag säga halvvägs :)
Jag vet inte vad det är med danskarna men det verkar onekligen som de har bättre känsla för stil än de flesta! Tipsar också om den kanske bästa inredningsbok jag läst. Man skulle kunna säga att den handlar om hur man kan förhålla sig till sitt hem. Den förändrade faktiskt min syn på ett och annat och jag kan varmt rekommendera den. Elsk dit hjem av Ranvita la Cour finns bland annat här. Jag har skrivit om den tidigare så klicka här för mer bilder från boken.

2 kommentarer:

  1. Jag såg ett inlägg i en inredningstidning om den övre boken och blev väldigt sugen på att beställa den. Nu slår jag nog till! Tack för boktipsen:)

    SvaraRadera
  2. Själv köper jag lite för lite inredningsböcker. Det är bara att inse att jag inte hinner läsa. De här blev jag dock väldigt sugen på. Det är onekligen något särskilt med danskarna och deras stil... :-)

    SvaraRadera