måndag 13 september 2010

Favoriter på IKEA


Jag åker till IKEA två gånger i veckan i genomsnitt. Jag surfar Blocket dagligen och köper alla PS-skåp jag kommer över. Jag tycker att IKEA är väldigt bra för tillfället, kanske för att det är det enda jag har råd med och kanske också för att de gjort en hel del snygga grejer. Den blå stolen Urban går inte riktigt hem hos min man, men som tur är har jag ett eget rum nu :)

Det här med lådhurtsen Alex har också utvecklat sig till en smärre besatthet. Inför att nya katalogen skulle komma så sålde de ut de gamla (exakt likadana) till halva priset. Jag köpte en om dagen eller något åt det hållet. Nu finns den i en svart variant också, mycket snygg den med. När jag ritade mitt nya kök på inredningskursen ritade jag in två Norden sideboard och ett Norden vitrinskåp. Någonstans går kanske gränsen för vad som blir snyggt och var det bara blir trångt så jag suddade en aning sedan. Var tvungen att peta med spjälsäng också även om det inte alls är på tapeten för oss. Det är bara så roligt att de finns i så glassiga färger nu.

9 kommentarer:

  1. Jag gillar också lådhurtsen på hjul, men hade ingen möjlighet att köpa en för 400 kr nu när de reade ut dem. Trist, för jag kommer nog inte köpa en till det andra priset.

    SvaraRadera
  2. Haha, det var ett roligt inlägg. Låter som mig när jag väl snöar in på något. Man får liksom aldrig nog =) Senast var det Rörberg-soffan. Först 2 moduler, ganska gulligt och fint. Sen blev det 4 moduler, ganska härligt och bekvämt. Sen såg vi att de skulle sluta med hörnmodulerna och vore det inte nice med en gigantisk hörnrörberg??! Sagt och gjort, nu är det 7 moduler, superdupernice!

    Ha en bra måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Aha då var de väl du som snodde de två vita PS-skåpen till väldigt bra pris på blocket ;) Två gånger i veckan?! Jösses hur hinner du och tröttnar du inte?

    SvaraRadera
  4. Malin: japp det var jag!!! Jag vet inte var vi ska ha dem ännu bara. Johan börjar tröttna på att vi har 3 skåp som vi inte vet var vi ska placera. Men jag har så mycket planer för dem så!
    Nope tröttnar inte- var där igårkväll med...

    SvaraRadera
  5. Jag har New York tavlan hemma fast den behöver nästan en egen lägenhet den är så stor. Jag skar bort kanterna så passade den i IKEAS billiga plastramar :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga favoriter! Jag har bara den lilla hurtsen hemma. Attans att man inte har större lägenhet!

    SvaraRadera
  7. Vad roliga inlägg du skriver! Känner igen mig i "besattheten", allt och/eller inget :) Stolen Urban är så cool! Blocket är toppen, både att köpa o sälja. Ja man får hålla koll varje dag om man vill komma åt favoriterna.

    SvaraRadera
  8. Alex-hurtsen är guld! Jag har en vit stor och den rymmer så mycket. Har inget kontor så den får agera sidobord i vardagsrummet :)

    SvaraRadera
  9. De var mycket fint du hittat, jag gillar verkligen Urbanstolen och har en kampanj här hemma för att vi ska köpa den i vitt. Ps skåpen är ju väldans fina, synd att jag inte har nån plats.

    //Moa

    SvaraRadera