tisdag 1 december 2009

Vann


Det har varit lite låg aktivitet på bloggen från min sida de senaste dagarna. Vi har tillbringat en underbar helg på Vann spa utanför Lysekil. När vi kom hem var det kraschlandning i verkligheten. Tyvärr ramlade min treåring med tänderna först så vi har varit på ett akut tandläkarbesök. Det såg dock bra ut och det verkar som framtänderna kommer sitta kvar trots allt.

Hursomhelst så kan jag mycket varmt rekommendera detta spa, klart bäst i klassen om man jämför med de tre övriga anläggningarna jag testat på Västkusten iallafall (Skansen Båstad, Varbergs Kurort och Smögens havsbad). Dels var själva badanläggningen fantastisk och det var varmt och skönt i alla pooler. Hela anläggningen är helt omgjord och ritat av Gert Wingårdh så det är en härlig visuell upplevelse och allt är väldigt fräscht. Våra barn 1 och 3 år kändes väldigt välkomna och vi upplevde inte att någon tyckte att de störde. Barnmenyer, barnstolar och ett enormt hotellrum bidrog till att det funkade så bra att ta med sig de små.
Foto överst Anna Sigge, nederst Daniel Wester

6 kommentarer:

  1. Några dagars spa-upplevelser skulle verkligen inte göra ont, det ser verkligen hur skönt ut som helst!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad hemskt med tänderna, men vad skönt att det gick rätt ok ändå. Det är inte roligt när de små gör sig illa. Vad skönt att komma iväg på spa hela familjen!

    SvaraRadera
  3. Det ser helt underbart ut!

    Oj vad hemskt! Vad skönt att det gick bra med tänderna. Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Låter grymt skönt med SPA. Akuta tandläkarbesök hoppar jag gärna över... ;-) Kan tänka mig att det var en visuell upplevelse med Wingårdh bakom spakarna.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen. Och vilket underbart ställe ni varit på, något sådant vill jag ha i julklapp.

    SvaraRadera